Rezervační systém
Veřejné metody | Seznam všech členů
Dokumentace třídy CSocketEndpoint

obsluha TCP zakončení ...

#include <SocketEndpoint.h>

Diagram dědičnosti pro třídu CSocketEndpoint
CClientTcp CServerTcp CServerHttp

Veřejné metody

 CSocketEndpoint (const char *pszLocation)
 konstruktor ...
 
 ~CSocketEndpoint ()
 destruktor ...
 
SOCKET Socket (void) const
 popisovač soketu ...
 
bool Valid (void) const
 platnost soketu ...
 
void Address (sockaddr_in *prAddress)
 naplnění struktury IP adresou a portem ...
 
void OpenSocket (void)
 otevření soketu ...
 
void CloseSocket (void)
 uzavření soketu
 
int Send (const char *pcData, unsigned uiLength)
 odeslání dat ...
 
int Receive (char *pcData, unsigned uiLength)
 příjem dat ...
 

Detailní popis

obsluha TCP zakončení

Třída zapozdřuje společné vlastnosti přijímací a vysílací části soketu, pomocí kterých probíhá vzájemná komunikace.

Dokumentace konstruktoru a destruktoru

CSocketEndpoint::CSocketEndpoint ( const char *  pszLocation)

konstruktor

Provádí inicializaci knihovny pro podporu soketů ve Windows a převádí požadované URL na IP adresu a port pomocí DNS.

Parametry
[in]pszLocationdefinice místa svázaného s vnitřním soketem třídy
Definice místa se skládá z adresy a volielného portu odděleného dvojtečkou. Defaultní port je určen konstantou TCP_DEFAULT_PORT. Adresa může být v číselném formátu nebo je určena pomocí doménového jména. Příklady rozeznávaných formátů:
  • "localhost" - spojení na místní smyčce a defaultním portu,
  • "127.0.0.1:25100" - spojení na místní smyčce a portu 25100,
  • ":25100" "*:25100" - spojení na libovolné adrese počítače a portu 25100, což má smysl pro naslouchací soket na straně serveru,
  • "comp32.company.tld" - místo určené doménovým jménem, port defaultní.
CSocketEndpoint::~CSocketEndpoint ( )

destruktor

Uzavírá případně otevřený soket a ukončuje práci se soketovou knihovnou.

Dokumentace k metodám

void CSocketEndpoint::Address ( sockaddr_in *  prAddress)

naplnění struktury IP adresou a portem

Parametry
[out]prAddressadresa struktury pro naplnění údaji získanými při volání konstruktoru
void CSocketEndpoint::OpenSocket ( void  )

otevření soketu

IP adresa a port jsou definovány při volání konstruktoru, na jejich základě je otevřen soket pro komunikaci pomocí TCP a jsou nastaveny jeho základní vlastnosti.

int CSocketEndpoint::Receive ( char *  pcData,
unsigned  uiLength 
)

příjem dat

Pomocí vnitřního soketu jsou přijímána data (větší rozsah po blocích) a ukládána do určené paměti.

Parametry
[out]pcDataadresa bloku paměti k uložení přijatých dat
[in]uiLengthdélka bloku paměti (tj. maximálně možný počet bytů k uložení)
Návratová hodnota
velikost skutečně přijatých dat (0 v případě chyby, např. neotevření soketu apod.)
int CSocketEndpoint::Send ( const char *  pcData,
unsigned  uiLength 
)

odeslání dat

Data jsou odesílána pomocí vnitřního soketu, není prováděna žádná jiná manipulace se soketem. Větší rozsah dat se odesílá po blocích.

Parametry
[in]pcDataadresa bloku dat k odeslání
[in]uiLengthdélka dat
Návratová hodnota
velikost skutečně odeslaných dat (0 v případě chyby, např. neotevření soketu apod.)
SOCKET CSocketEndpoint::Socket ( void  ) const

popisovač soketu

Návratová hodnota
popisovač platného soketu nebo INVALID_SOCKET
bool CSocketEndpoint::Valid ( void  ) const

platnost soketu

Návratová hodnota
true, pokud je vnitřní soket otevřen a platný

Dokumentace pro tuto třídu byla generována z následujícího souboru: